Arbetsåret lider mot sitt slut och energin kanske inte direkt är på topp. Men ändå vill du inte gå på din välförtjänta ledighet utan att ha förberett för kommande år. Ge bort exklusiva gåvor till värdefulla kunder: Det kommer stärka era band till nästa gång ni ses.

Avsluta på topp

Bara för att arbetsåret är på väg att ta slut, så betyder det inte att dina samarbeten gör det. Dina kunder är vad som driver företaget framåt. Och det är viktigt att de ska känna av det – både för fortsatt samarbete och för god gemenskap.

Avsluta därför året genom att ge bort exklusiva och fina julgåvor, så att dina kunder känner sig sedda och uppskattade. Det banar vägen för det nya årets tunga kontrakt, starka samarbete och stärkta band. Livet handlar om att ge och ta. Och medan du förbereder dig för att ta emot din framgång, så kan du passa på att ge bort lite uppskattning.

Ge exempelvis bort ett värdefullt gåvokort, till dina värdefulla kunder. Då kan de själva bestämma vad som blir årets bästa julklapp. En riktig hit, helt enkelt. Ge bara det bästa till de bästa!

Sprid ditt varumärke

Genom att ge dina kunder julgåvor, så visar du framfötterna. De kommer förmodligen sprida ryktet till andra företag, som också bli sugna på ett samarbete med er. Generositet och självförtroende är två saker som är attraktivt på marknaden. Sprid ditt varumärke genom att ge mer!

Du kan också välja att ge bort gåvor som har er logga på sig: För att på så vis sprida ert varumärke. Placera en diskret och stilren logga i hörnet av termosen, eller i botten av er gosiga huvtröja. Det gör att mottagaren känner sig benägen att använda gåvorna, samtidigt som ditt företag genomgår en automatiserad marknadsföringsprocess. Slugt? Lite kanske. Men ack så smart!